Mic-TrAmP YöNeTiCi
Mesaj Sayısı : 349 Yaş : 30 Nerden : GüLaĞaÇ İş/Hobiler : Web site kurumu, Futbol , Pc Kayıt tarihi : 06/02/09
| Konu: Otomotivi canlşandırma projesi Ptsi Şub. 09, 2009 10:52 pm | |
| Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan Otomotiv Sektörünü İçinde Bulunduğu Krizden Kurtarmak İçin 'Güvenlik Kabinli Taksi Projesi' Hazırladıklarını Açıkladı.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan otomotiv sektörünü içinde bulunduğu krizden kurtarmak için 'güvenlik kabinli taksi projesi' hazırladıklarını açıkladı. "60-70 lira için taksicilerimiz öldürülmesin." diyen Çağlayan, Türkiye'deki 72 bin ticari taksinin 2 yıl içinde güvenlik kabinli araçlarla değiştirileceğini söyledi. Yeni taksilerin yerli üretimden karşılanması önceliği bulunduğunu aktaran Çağlayan, "Sektör bir sefere mahsus ÖTV ve KDV alınmasın istiyor. Böyle olması halinde sektör kredi vermeye hazır. Bankalar hazır. Teskomb'da kredi kullandıracak. KOSGEB'de desteklemeye hazır. Dörtlü mekanizmayla kredilendirmeyle destekleyecek. Taksicinin can güvenliği sağlanacak ve ekonomiye etkisi olacak. Taksi üretimi yapılacak taksici yenisini alacak." diye konuştu. Bartın Sanayi ve Ticaret Odası İstişare Toplantısı'na katılan Bakan Çağlayan, Mengen Aşçılar Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi'nde gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtladı. Otomotiv sektörüne dönük çalışmaların sorulması üzerine Çağlayan, otomotiv sektörünün canlandırılması gerektiğini kaydederek, "Maliye Bakanımız ile görüşeceğiz. Biz çalışmamızı bitirdik. Bu sektörün canlandırılması noktasında bütün çalışmalarımızı tamamladık." cevabını verdi. Güvenlik kabinli taksi projesi yaptıklarını kaydeden Çağlayan, "Türkiye'de 72 bin ticari taksi var. Bunların güvenlik kabinli araçlarla değiştirilmesini isteyeceğiz. Türkiye'deki üretimden karşılanması bizim için önemli. 2 yılda 72 bin araç değişecek. Bu planda var." dedi. Sektörden bir sefere mahsus Özel Tüketim Vergisi ve KDV alınmayacağını dile getiren Çağlayan, projenin hayata geçmesiyle taksicinin can güvenliğinin sağlanacağını ve ekonomiye etkisi olacağını vurguladı. Ticari taksilerin yüzde 50'sinin İstanbul, Antalya, Ankara ve İzmir'de bulunduğuna işaret eden Çağlayan, bir sefere mahsus ÖTV ve KDV alınmazsa sektörün kredi vermeye hazır olduğunu, bankaların da destekleyeceğini aktardı.
İstihdamın korunması için kurulan Daimi Özel İhtisas Komisyonu'nun işçi işveren temsilcileriyle aktif çalışmalar yapacağını söyleyen Çağlayan, Türkiye'nin istihdamdaki zorluğunu anlattı. Her yıl 700 bin insanın istihdam piyasasına girdiğini kaydeden Bakan, "Hem bunlara iş bulacaksınız hem de mevcut işsizlere iş bulacaksınız. Ekonomideki büyümeye rağmen istihdamın çok artmaması bundan kaynaklanıyor." dedi. Türkiye'nin ortalama yüzde 7 büyüdüğü ortamda bile istihdam kaybeden sektörlerin bulunduğunu aktaran Çağlayan, buna karşılık kriz ortamında dahi istihdamı arttıran sektörler bulunduğu bilgisini verdi. Bu çelişkiyi ortadan kaldırmak için İstihdam paketiyle mesleki eğitime önem verdiklerini aktaran Çağlayan, "İl istihdam kurulları valinin başkanlığında bölgelerin hangi istihdam alanına ihtiyacı var onları belirliyor. Örneğin otomotiv sektöründeki daralma Bursa ekonomisini yüzde 12 etkilerken Aksaray'da yüzde 75 etkiliyor. Otomotiv sektörünün ortaya çıkardığı istihdam programının iki ile yansıması farklı oluyor." diye konuştu. Hiçbir firmanın kalifiye elemanını kolay kolay işten çıkarmayacağını ifade eden Çağlayan, Ekonomik Sosyal Konsey'de yaptığı sunumdan bilgiler verdi.
EKİM-KASIM DÖNEMİNDE 111 BİN KİŞİ İŞSİZ KALDI
Girişimci Bilgi Sistemi verilerine 2008 yılı ekim kasım dönemlerine ait istihdam rakamlarını açıklayan Bakan, "Ekim kasım döneminde en fazla istihdam düşüşü yaşanan sektör yüzde 25 oranla tütün ürünlerini imalatı. Bunun arkasında yüzde 15 kayıp metal cevheri madenciliği, ulaşım araçlarını imalatı yüzde 14 düşüş olmuş. Yüzde 3 istihdam ve aşağısı 14 sektörün ilk dördü imalat geri kalanları hizmet, tarım ve hane halkları sektörlerinde." İmalat sanayine bakıldığında yüzde 2'lik istihdam daralması yaşandığını dile getiren Çağlayan, imalat sanayinde yaşanan işten çıkarmaların en fazla olduğu alanları sıraladı: Ulaşım araçları, metalik olmayan ürünler imalatı, gıda ürünleri, makine ve ekipman, tekstil ürünleri, plastik ve kauçuk giyim eşyası, elektrikli teçhizat, kayıtlı medya basımı, tütün ürünleri imalatı.
Sanayide istihdam kaybının ekim kasım döneminde 111 bin 739 kişi olduğunu kaydeden Çağlayan, "Yeni iş bulanları katmazsanız istihdam kaybı 170 bin 680 kişi. İstihdam kaybının imalat sanayinde 48 bin 119 kişi olduğu ortaya çıkıyor. Yüzde 2 istihdam daralmasının yüzde 30'una denk geliyor. İmalat sektöründeki istihdam ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor." dedi. Türkiye'deki sektörlerin yapısal değişim ve dönüşüm yaşadığı bir ortamda küresel krize yakalandığını aktaran Çağlayan, belli sektörlerde kendini yenileyemeyen firmaların istihdam kaybı yaşanmaya devam ettiğini dile getirdi. Şirketlerin ölçekleri küçük olduğu için de sıkıntı yaşandığını belirten Çağlayan, "Şirketlerin birleştirilmesi, gruplar içindeki firmaların bir araya gelmesi konusunda çok önemli destekler vereceğiz. Kriz sonrasına Türkiye'nin hazırlanması gerekiyor." dedi. Türkiye'nin çok önemli ve aç iç pazara sahip olduğunu kaydeden Çağlayan, bakanlık olarak birçok sektöre yönelik eylem planları hazırladıklarını kaydetti.
2005 yılı başında 2008 son çeyreğine kadar istihdam artışı olan sektörler; gıda
rafine edilmiş petrol, kağıt, basın yayın, metalik olmaya mineral ürünler, ana metal sanayi, gemi motosiklet imalatı. 2005 başından 2008 sonuna kadar istihdam kaybı yaşanan sektörler: Tekstil ürünleri ve giyim deri ürünleri imalatı, ağaç ürünleri, kimyasal maddeli ürünler, mobilya ürünleri. (CİHAN)
| |
|